Symöte i efterskott med all inclusive

Image       

Fair Isle-jumpern är enstaka minuter från att vara helt färdig: det fattas en knapp i halsringningen sen är den färdig! 

Stickad i alpacka och min första fair isle-stickning och efter mönster ur A Stitch in Time Vol.1.

Image

 

Image  

Med mig efter ett besök på trevliga Stallkvarn fick jag ett par vackra gamla veckotidningar och en fin stoppsvamp som jag letat efter en tid. 

 

Image     

Det är alldeles urbota fantastiskt att våren är i antågande! Jag är en solälskare av rang och njuter för fulla muggar. 

ImageImage 

Kanske stickar jag mig en sommarhatt. Visst är variationsmöjligheterna helt fantastiska!

6 thoughts on “Symöte i efterskott med all inclusive

  1. En sån där strumpstoppare hade min mamma 😉 och jag tror den finns kvar. Hon läste även Hemmets Veckotidning och då blev det att man bläddrade i den själv och även senare. Den lilla stickade tröjan är så fin och välstickad

    Ha en skön torsdagskväll
    Hälsning
    Malin

Leave a Reply

