Symöte med vårjacka och sömnadshybris

Image  

Arbetet med min vårjacka fortskrider, jag har nu stickat färdigt bak-och framstyckena och är inne på ärm nummer 1. Att nysta 250 g bulky ull har sin charm! (Å ja, jag nystar för hand) Det blir ett rejält nystan av allt det härliga!

Image 

Jag kombinerar mitt vintagestickarintresse med 40-talssömnad. Nåja, jag är precis i startgropen och har iallafall lyckats få ihop ett par kjolar och byxor. Mitt mål för 2014 är att jag  s k a  lyckas få ihop en klänning och några blusar. När jag är inne på Etsy för att “bara titta lite” slutar det oftast med ett klick på något av alla fina mönster. Sist blev det ovanstående alldeles underbara mönster!

5 thoughts on “Symöte med vårjacka och sömnadshybris

  1. Vilken vacker färg, det ska bli spännande att se hur den blir! Och jag är avundsjuk på dig som kan sy också, själv har jag gett upp efter att jag misslyckats med gardiner.

  2. Verkligen snygg färg på garnet. Du är en suverän hantverkare. Jag går just nu igenom gamla bilder från min mammas ungdomstid och man känner igen mycket här på din sida. 1940 var hon 17 år gammal.

    Ha en fin tisdag
    Mvh
    Malin

Leave a Reply

