Symöte med startitis

Dagens symöte i Husmorsskolans Nya Syförening ägnas till att fortsätta på gårdagens startitis som resulterade i:

Image 

Image

 Ett påbörjat framstycke av Blanket Wool Cardigan i den fina ekoullen från Cascade. Mönstret är väldigt trevligt då det består av ett avigt varv på tre räta! På stickor 6,5 mm går det snabbt som tusan.

Image 

 Startitis #2 representeras av en krage/slag av de sista grammen av mitt Excelananystan. Mönster ur storfavoriten Den Nya Stickboken.

ImageImage

Advertisements

6 thoughts on “Symöte med startitis

  1. Åh, fint! Blev väldigt inspirerad till att göra något snabbstickat med lite grövre garn och större stickor.. Ska kolla lite på det där mönstret, ser ju väldigt fint ut och jag skulle verkligen behöva en lite rejälare och tåligare vår-kofta. 🙂

    • Tack Olivia!
      Ja vilken skillnad att fräsa fram med 6,5:or! Mönstret är fantastiskt och fint blire, jag ska sticka fickor på min har jag tänkt också. Såg att du joinat Ravelry och om du kikar på mina favoriter eller kö hittar du fler jackmodeller i grövre garn.
      Med vänlig hälsning Åsa